15.6.13

Ulica Mokotowska 63-73

Notícias de Varsóvia: a legenda neste desenho diz "De um lado e do outro de onde estou, as nuvens aproximando-se e eu não estou preparado para a chuva"... A ameaça do mau tempo que se viria a sentir mais tarde é aqui a verdadeira protagonista do desenho, obrigando-me a simplificar o registo gráfico e concentrar a minha atenção no céu cada vez mais carregado. E o desenho passa assim a ser uma experiência onde o que se vê, pensa e sente é uma coisa só :) 
---
News from Warsaw: this drawing caption says "On one side and on the other from where I stand, clouds are approaching and I'm not prepared for rain"... The threat of bad weather that would pour on the city later that day is the true protagonist of this sketch, forcing me to simplify my way of drawing and focus my attention to the increasingly clouded sky. And drawing thus becomes an experience where what you see, think and feel is just one and only thing :)

No comments: